Regnbågsmuffins

Lika bra att jag slänger in ett till recept medans jag ändå sitter här och bloggar. Kände för lite färgglatt igår i sommarvärmen, så jag slog till med att göra regnbågsmuffins. Lite kladdigt och extra disk, men rackarns vad skoj det var att göra dessa :) 
 
Ingredienser - ca. 12 st 
 
200 g margarin
1½ dl mjölk
3 dl strösocker
4 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
Karamellfärger (röd, grön, gul) 
 
Gör så här: 
 
♡ Sätt ugnen på 200 grader.
♡ Smält margarinet.
♡ Vispa ägg och socker poröst.
♡ Blanda de torra ingredienserna och vänd ner dem i smeten.
♡ Blanda margarinet med mjölken och rör ner i smeten.
♡ Fördela smeten i lika många skålar som du vill ha färger (Jag hade röd, grön, gul, orange, "lila").
♡ Fördela smeten växelvis i formarna, de ska fyllas till ca 2/3.
♡ Grädda dem mitt i ugnen ca 12 - 15 min. 
 
Detta receptet har jag tagit ifrån: http://mumsmums.bloggspace.se/1645149/Regnbagsmuffins/ 
 


 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0