Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke

Hej! 
Idag när jag kom hem från min VFU plats så blev jag otroligt sugen på att baka. Kände för att göra lite muffins idag igen, gärna med marshmallows. Hittade då ett recept som hade fått bra betyg. Så då körde jag på det! Fegade lite med marshmallowsen, kunde haft på betydligt mer. 
 
Här kommer receptet för 10 st 
 
Ingredienser: 

100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
en näve grovhackade valnötter (kan uteslutas)
minimarshmallows 
 
♥ Sätt ugnen på 200 grader.
♥ Smält smöret. 
♥ Blanda det smälta smöret tillsammans av restan av ingredienserna, föruton marshmallows. 
♥ Fördela smeten i 10 muffinsformar.
♥ Grädda längst ner i ugnen i ca 15 min (jag gräddade mina i 20 min, då jag ville ha dom lite fastare) 
♥ Lägg marshmallows uppe på muffinsarna. 
♥ Ställ in dom längst upp i ugnen. Låt stå någon minut tills marshmallowsen börjat svälla och fått färg.  
 
     
 
 
Kramis 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0