Leilas morotskaka

Hallå igen!
Nu kände jag att det var dax för ett nytt recept. Eller, nytt och nytt! Har bakat den här hur många gånger som hellst. Men tror nog att jag lyckades allra bäst denna gång. Bakade Leilas morotskaka med limefrosting och den blev jättesaftig och god. Tror nog allt att det är det absolut bästa och godaste receptet på morotskaka. Eftersom jag är så nöjd så vill jag gärna dela med mig av receptet här. Har gjort någon pytte ändrig på receptet, så jag skriver som jag gjorde och länkar sedan till leilas orginalrecept.
 
Här är receptet för en morotskaka 
 
Ingredienser: 
3 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1 1/2 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
1/2 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1 1/2 dl rapsolja
4 1/2 dl rårivna morötter 
 
Frostingen:
60 g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
Skal av 1 lime
100 g philadelphiaost 
 
♥ Sätt ugnen på 150 grader. 
♥ Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt. 
♥ Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i äggsmeten. 
♥ Tillsätt rapsolja och rårivna morötter. 
♥ Fyll smeten i en smord och bröad kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter. 
♥ Grädda i mitten av ugnen i ca. 55 min. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig. 
♥ Låt morotskakan svalna. 
 
Frosting 
 
♥ Vispa alla ingredienser krämigt. 
♥ Bred frostingen över morotskakan. 
 
 
 
 
Kramis ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0