Nutellagrottor

Hejsan! 
Tänkte nu dela med mig av ett recept på nutellagrottor som jag gjorde här om dagen. Det är egentligen bara att göra en klassisk hallongrotta, fast byta ut hallonsylten mot en klick nutella istället. Smaskigt! Eller varför inte göra en plåt med både och :) 
Många recept är gjorda för att göra grottorna i muffinsformar. Jag gjorde istället mindre kakor som passar i former för småbröd och då blev det flera istället *tummen upp* :) 
 
Ingredienser 
 
200 g margarin 
1 dl strösocker 
1 msk vanlijsocker 
4,5 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
 
Fyllning 
 
Nutella 
 
Gör så här: 

★ Sätt ugnen på 175 grader. 
★ Blanda matfett, socker och vaniljsocker ljust och smidigt. 
★ Blanda ihop vetemjöl och bakpulver och arbeta in det i smeten. 
★ Gör lagomt stora runda bollar och placera i formar av papper. 
★ Gör en fördjupning i mitten. 
★ Lägg lite nutella i varje fördjupning. Jag använde mig av två teskedar för att få det fint i mitten. Tror säkert att det går att spritsa om man hellre vill det, 
★ Ställ formarna på en plåt och grädda i mitten av ugnen i ca. 12-14 min. Beroende på hur stora formar du använder. Håll alltid koll på ugnen, all ugnar är så olika! 

 
Detta receptet är taget ifrån: http://www.kokaihop.se/recept/hallongrottor-7 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0